1. خانه
  2. /
  3. مقالات
  4. /
  5. تجهیزات آشپزخانه صنعتی

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

مهمترین ملاحظات چیدمان آشپزخانه تجاری

اکنون که در مقالات قبل اجزای اصلی یک آشپزخانه صنعتی را بیان کردیم، باید چندین ملاحظه اساسی را در طراحی آشپزخانه خود لحاظ کنید تا از ایمن بودن و عملکرد آن اطمینان حاصل کنید.

ارگونومی: طبق دیکشنری Merriam-Webster ارگونومی علم “طراحی و تنظیم مواردیست که مردم استفاده می کنند، به طوری که بین افراد و اشیا کمترین و ایمن ترین تعامل برقرار شود. برای ایجاد یک طرح آشپزخانه تجاری کاربردی و کاربر پسند باید در نظر بگیرید که چه وسایلی برای نگهداری آشپزخانه با توجه به تعداد افراد در آشپزخانه و جریان مسیرهای کارکنان بین ایستگاه ها مورد نیاز است.

فضا: اینکه با چه فضایی باید کار کنید چیدمان آشپزخانه صنعتی را می توانید انتخاب کنید. دستورالعملهای صنعت توصیه می کند 60٪ از فضای تجاری خود را به قسمت جلو و در دسترس اختصاص دهید و 40٪ باقیمانده را برای آشپزخانه خود رزرو کنید. مثلاً اگر مساحت رستوران شما 500 فوت مربع است، 300 فوت مربع برای ناهار خوری و اتاق انتظار و 200 فوت مربع باقیمانده برای آشپزخانه استفاده می شود.

ارتباطات کارکنان: در مورد نیروهای انسانی طراحی یک فضای مناسب جهت تعامل بهتر را فراموش نکنید. تعامل و ارتباط کارکنان را به جای آشپزخانه ای پر پیچ ​​و خم با قسمتهای بدون دیوار، با یک طبقه باز تسهیل کنید. نظارت بر آنچه در آشپزخانه می گذرد را برای آشپزها و مدیران اجرایی آسان کنید تا آنها بتوانند آموزش دهند و با کارمندان ارتباط برقرار کنند. رعایت این موارد ممکن است در یک مکان فست فود با کارکنان کم تجربه مهمتر از یک رستوران عالی با سرآشپزهای باتجربه باشد.

ایمنی: ایمنی و طراحی دست به دست هم می دهند. ابتدا باید ایمنی غذا را در رستوران خود در نظر بگیرید. فضایی را طراحی کنید که از ایمنی و بهداشت غذای خود اطمینان حاصل کنید. چند روش ساده برای انجام این کار پرهیز از استفاده نمودن مواد شیمیایی شوینده و پاک کننده در نزدیکی محل طبخ غذا است. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که رستوران شما اقدامات احتیاطی ایمنی غذایی را فراتر از عقل سلیم انجام می دهد. به عنوان مثال، کد غذایی میسوری استفاده از چوب به عنوان سطح آماده سازی غذا  (با چند مورد استثنا) و فرش را در آشپزخانه صنعتی منع می کند.

هنگام طراحی آشپزخانه صنعتی خود، باید بهداشت کارکنان خود را نیز در نظر بگیرید. تهویه مناسب را در فضا ایجاد کنید. ایمنی در برابر آتش سوزی یکی دیگر از عناصر اصلی است که باید هنگام طراحی آشپزخانه ایمن رستوران مورد توجه قرار دهید. خروجی هایی برای آتش ایجاد کنید. ردیاب های دود و خاموش کننده ها را نصب کنید. با طراحی داخلی مناسب، فضایی جهت وسایل آشپزخانه روزمره و همچنین وسایل اضطراری خود ایجاد کنید.

در مقالات بعدی با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *