1. خانه
  2. /
  3. مقالات
  4. /
  5. تجهیزات آشپزخانه صنعتی

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

حداقل تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی رستوران

راه اندازی رستوران می تواند میلیونها و یا میلیاردها ریال هزینه داشته باشد. چه در حال راه اندازی یک رستوران درجه بزرگ و چه یک کافه کوچک باشید، به حداقل تجهیزات راه اندازی نیاز دارید که نیازهای بخش بهداشت را برآورده کند و به شما این امکان را می دهد تا غذاهایی را که می خواهید سرو کنید بپزید و ذخیره کنید.

نظافت و نیازهای ایمنی غذا: اساسی ترین حداقل الزامات برای راه اندازی رستوران شامل نظافت و ایمنی غذا است. بخش های بهداشت محلی تقریباً در همه جا به سینک های جداگانه برای شستن دست ها، شستن محصولات و مواد غذایی خود نیاز دارند. همچنین برای شستن ظروف نیز باید سینک ظرفشویی یا ماشین ظرفشویی داشته باشید.

تبرید مناسب بسیار مهم است: هر غذایی را که قصد دارید در رستوران خود سرو کنید، برای سرد نگه داشتن و خوردن آن به یخچال نیاز دارید. تبرید خدمات غذایی صنعتی می تواند گران باشد. اگر یخچال شما خراب شود و همه مواد غذایی خود را از دست بدهید، هزینه های بلند مدت تعمیر تجهیزات می تواند بیشتر از سرمایه گذاری در تجهیزات اولیه باشد.

یخچالها و سردخانه های مناسب برای ذخیره مواد لازم برای نگهداری از یک سفارش به سفارش دیگر خریداری کنید. اگر از پنیر زیاد استفاده می کنید و فقط یکبار در ماه می توانید پنیر سفارش دهید، یخچال را به اندازه ای خریداری کنید که پنیر یک ماهه را ذخیره کند. اگر از ابتدا آشپزی می کنید و قصد دارید از یخچال خود برای خنک کردن مواردی که بعداً استفاده می کنید استفاده کنید، مطمئن شوید که فضای کافی برای کاهش سریع دمای غذا بدون گرم کردن سایر مواد در حال ذخیره سازی وجود دارد.

تجهیزات و وسایل آشپزی: حداقل مبلغی که برای تجهیزات آشپزی هزینه می کنید بستگی به نوع غذا دارد که می خواهید سرو کنید. اگر از ابتدا غذا می پزید به اجاق گاز احتیاج دارید. اگر در حال گرم کردن یا اتمام غذاهایی هستید که بیشتر در آشپزخانه صنعتی شخص دیگری تهیه شده بود، می توانید با حداقل تجهیزات پخت و پز مانند گرمکن سوپ و اجاق گاز رومیزی کار کنید. همچنین هزینه های پیشخوان، آماده سازی و فضای ذخیره سازی را در نظر بگیرید.

سیستم تهویه و اطفاء حریق: اگر در حال راه اندازی یک رستوران با آشپزخانه کامل هستید، به تجهیزات تهویه نصب شده بر روی وسایل اصلی آشپزی خود نیاز دارید. اکثر آشپزخانه های صنعتی به هود، فن و سیستم مهار آتش برای هر نوع پخت با شعله باز نیاز دارند.

زیرساخت ها را فراموش نکنید: هنگامی که تجهیزات خود را قیمت گذاری کردید، باید فضای خود را برای نصب آماده کنید. بسته به اینکه آیا قبلاً از فضای شما به عنوان رستوران استفاده شده است یا خیر، ممکن است مجبور شوید در ارتقاء برق، گاز و لوله کشی سرمایه گذاری کنید. اگر قبل از جستجوی مکانی برای اجاره، بودجه ای را آماده می کنید، هزینه نصب هر کدام از زیرساخت ها را برای اجرای تجهیزاتی که قصد خرید آن را دارید، آماده کنید.

نشیمین رستورانشما باید قسمت نشیمن در رستوران خود را تزئین کنید و آن را با میز و صندلی ست کنید. با خرید از حراجی تجهیزات رستوران می توانید در مبلمان، ظروف، کارد و چنگال جلوی خانه صرفه جویی کنید. در مقالات بعدی با ما همراه باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *