1. خانه
  2. /
  3. مقالات
  4. /
  5. تجهیزات آشپزخانه صنعتی

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

چگونه کامیون غذای سیار خود را طراحی و بسازیم

در عصر تحرک، کامیون های غذای سیار محل مورد علاقه خدمات غذا هستند. امروزه فروشندگان غذاهای خیابانی غذاهای لذیذی با طعم های عجیب و غریب و غذاهای چند فرهنگی سرو می کنند. برای طراحی و ساخت کامیون پذیرایی خود، با پیدا کردن وسیله نقلیه مناسب شروع کنید. کامیونی را انتخاب کنید که به راحتی با دیدگاهها و بودجه شما و مهمتر از همه، نوع غذایی که برای سرو برنامه ریزی کرده اید مطابقت داشته باشد.

آیین نامه ها را درک کنید: در برنامه ریزی چیدمان کامیون خود تحقیقات کاملی انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که طراحی شما در دستورالعمل های تعیین شده برای خدمات غذای سیار قرار دارد. از دپارتمان بهداشت، ایمنی و مقررات صدور مجوز که در مورد قرار دادن دریچه های خروجی اگزوز، مخازن گاز پروپان، کپسول آتش نشانی، تبرید و سایر تجهیزات اطلاعات کافی را دارند مشاوره و راهنمایی های لازم را بگیرید.

طراحی برای منوی پذیرایی خود: کامیون پذیرایی یک رستوران روی چرخ استوار است و باید برای تحرک طراحی و ساخته شود، آنقدر همه کاره باشد که بتواند تقریباً در هر مکانی کارآمد عمل کند. منوی شما جزء کلیدی است که باید در خلق طرح خود در نظر بگیرید. چه نوع غذایی را سرو خواهید کرد؟ مراحل آماده سازی غذا شامل چه مواردی می شود؟ چه وسایلی مورد نیاز خواهد بود؟ چند نفر در فضا کار خواهند کرد؟ چه نظمی مانع از بهم خوردن آشپزها با یکدیگر می شود؟ موارد منوی خود را مطالعه کنید و تصور کنید که آنها در فضای کامیون آماده می شوند. این به شما کمک می کند تا محل کار، وسایل و تجهیزات را در کجا قرار دهید. وسایل و ابعاد داخلی کامیون را اندازه گیری کرده و نقشه ای را برای مقیاس بندی روی کاغذ گراف تهیه کنید یا از یک برنامه گرافیکی کامپیوتری برای ایجاد طرح خود استفاده کنید.

طراحی در سه بعد: یک کامیون پذیرایی حجم محدودی از فضای داخلی را فراهم می کند، بنابراین طرح طراحی شما باید از تمام فضا استفاده حداکثری را بنماید. طرح طبقه خود را از نظر طول و عرض در نظر بگیرید، اما ارتفاع را فراموش نکنید. فضاهای دیواری کامیون شما در طراحی شما املاک و مستغلات ارزشمندی هستند و باید از آنها برای قفسه های ذخیره سازی و کابینت، پنجره های سرویس و سایر وسایل استفاده کنید. همچنین، ظاهر خارجی کامیون را به تصویر بکشید. بخش مهمی از وظیفه طراحی شما این است که مطمئن شوید کامیون غذای شما خنک به نظر می رسد و برای مشتریان شما جذاب است. یک طرح گرافیکی زیبا و جذاب هم برای نمای بیرونی کامیون در نظر بگیرید.

کامیون غذای سیار خود را بسازید: در حالی که کامیون هنوز خالی است، داخل کامیون را کاملاً تمیز کرده و رنگ آمیزی کنید. اجازه دهید قبل از آوردن تجهیزات سنگین کاملاً خشک شود تا از ایجاد رطوبت در محل رشد کپک جلوگیری شود. از مشاوره ای اصولی برای تنظیم فضای آشپزخانه خود بهره بگیرید. ابتدا چه تجهیزاتی باید در محل خود تنظیم شود؟ یک برنامه نصب دقیق، راه اندازی کارآمد و منظم را تضمین می کند. از مشاورین و متخصصین و کارشناسان در این زمینه بهره بگیرید. قبل از بازکردن فضای تجاری، فضا را آزمایش کرده و در صورت نیاز برای دستیابی به عملکرد مطلوب، طرح خود را تغییر دهید. در مقالات بعدی با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *