1. خانه
  2. /
  3. مقالات
  4. /
  5. تجهیزات آشپزخانه صنعتی

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

الگوی لازم جهت طرح کسب و کار کافی شاپ

در مقاله قبل پنج مورد از ده اصول لازم جهت طرح کسب و کار کافی شاب شامل خلاصه اجرایی، بررسی اجمالی شرکت، تیم و مدیریت، منوی نمونه و تحلیل بازار را بررسی کردیم. در ادامه به بررسی موارد دیگر این طرح شامل بازاریابی و تبلیغات، گرافیک و برندسازی، عملیات تجاری، پیش بینی فروش و هزینه های عملیاتی و تامین مالی می پردازیم. 

بازاریابی و تبلیغات: بسیاری از کافی‌شاپ‌ها بر بازاریابی دیجیتال تمرکز می‌کنند. آنها در رسانه‌های اجتماعی بسیار فعال می‌مانند و اطمینان می‌دهند که با یک وب‌سایت عالی، حضور قدرتمندی در وب دارند. از آنجایی که رقابت بسیار زیادی در بازار قهوه وجود دارد، یک نام تجاری شفاف و منسجم برای کمک به جذب مشتری بسیار مهم است، اما قهوه عالی، خدمات ثابت و باکیفیت باعث ایجاد مشتریان دائمی می شود.

گرافیک مارک دار: یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های ساخت یک طرح کسب‌وکار می‌تواند تصور یک برند منسجم برای کسب‌وکار جدیدتان باشد. به این فکر کنید که چگونه می توان فضای کافی شاپ و کسب و کار را از طریق لوگو و برندسازی و زیباسازی نشان داد. نام تجاری خود را به طور مداوم در طرح کسب و کار خود نمایش دهید.

عملیات تجاری: برنامه های تجاری شامل اطلاعاتی در مورد خدمات مشتری، نقطه فروش، فروش و ردیابی موجودی، حسابداری و زنجیره تامین محصولات در منوی شما می باشد. نگرانی‌های عملیات تجاری منحصر به‌فرد برای کافی‌شاپ‌ها شامل محل پارک اتومییل ها و نحوه دسترسی شما به مشتریانتان در آن مکان است. از آنجایی که کافی‌شاپ‌ها می‌توانند طیف وسیعی از غذاها و نوشیدنی‌ها را ارائه دهند، مهم است که برای پیچیدگی‌های نحوه عملکرد مدیریت و تولید، نحوه هدایت مشتریان از طریق تجربه توسط کارکنان و نحوه تعادل بین کیفیت، ثبات و سرعت در تولید را برنامه‌ریزی کنید

این مسئولیت‌های بی‌شمار زمانی که در میان تعداد انگشت شماری از کارمندان در فهرست حقوق و دستمزد کافی‌شاپ پخش می‌شوند، پیچیده‌تر می‌شوند. ایجاد تعادل بین کارمندان، محصولات، مشتریان، موجودی و امور مالی می تواند یک کار دلهره آور باشد و بخش عملیات تجاری فرصتی برای شماست تا به سرمایه گذاران بگویید که از عهده آن بر می آیید.

پیش بینی فروش و هزینه های عملیاتی: هنگام راه‌اندازی یک کافی‌شاپ، توجه به مدیریت و نیروی کار هنگام در نظر گرفتن هزینه‌ها بسیار مهم است. کافی‌شاپ‌ها ویترین‌های کوچکی هستند که بسته به تقاضا، حاشیه سود نسبتاً پایینی دارند. یکی از تجزیه و تحلیل های متداول که باید در یک طرح تجاری گنجانده شود، تجزیه و تحلیل نقطه سربه سر است که میزان فروش مورد نیاز برای شکستن یکنواخت را با هزینه های هر ماه مقایسه می کند. سرمایه گذاران قبل از اینکه به کسب و کار شما کمک کنند به پتانسیل سود و زیان علاقه مند می شوند، اما برای تهیه صورت سود و زیان برای رستورانی که هنوز باز نشده است نیاز به پیش بینی های دقیقی دارد.

در نهایت، یک تجزیه و تحلیل جریان نقدی نحوه خرج کردن پول را برای نیروی کار، منابع و عملیات توضیح می دهد که به سرمایه گذاران نشان می دهد که کافی شاپ می تواند بدون سرمایه گذاری اضافی از خود حمایت کند. نحوه فرآیند دانه‌های قهوه، چای، شیرینی، حقوق خود و کارمندانتان و هزینه‌های حفظ تعادل کافی شاپ و تجهیزات را در پایان هر سه ماهه مالی در نظر بگیرید.

تامین مالی و وام: اگر به دنبال تأمین بودجه هستید، قبلاً بودجه جزئی را تأمین کرده اید یا برنامه ای برای تأمین بودجه کافی شاپ خود دارید، بسیار مهم است که این اطلاعات را در برنامه تجاری خود بگنجانید. به مخاطبان خود (سرمایه گذاران بالقوه) اهداف و برنامه های مالی دقیق خود، از جمله پیش بینی ها و هزینه های مورد انتظار را ارائه دهید و در پایان این مقاله قابل ذکر است که  الگوی طرح کسب و کار کافی شاپ ابزاری مفید برای تصور و برنامه ریزی کافی شاپ شماست. در مقالات بعدی همراه ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *