1. خانه
  2. /
  3. مقالات
  4. /
  5. تجهیزات آشپزخانه صنعتی

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

چیدمان و طراحی صحیح آشپزخانه هتل

طراحی، عملکرد و کارایی آشپزخانه شما می تواند فعالیت هتل شما را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین شما باید فضای آشپزخانه خود را برای حداکثر بهره وری، کیفیت و پس انداز از نظر مالی و منابع، طراحی و تجهیز کنید. بهینه سازی چیدمان آشپزخانه نه تنها به آشپزها و همکاران پشتیبانی کمک می کند تا هنگام تهیه غذاهای خوشمزه در آشپزخانه احساس راحتی کنند بلکه به شما این امکان را می دهد که در دراز مدت پس انداز مالی قابل توجهی داشته باشید. در اینجا نحوه طراحی آشپزخانه هتل جهت اهداف کیفی و کسب موفقیت آورده شده است.

اندازه آشپزخانه خود را محاسبه کنید. در مرحله اول، شما باید به مسئله اندازه آشپزخانه بپردازید. اندازه آشپزخانه برای جلب رضایت همه میهمانان در هتل شما در هر زمان چقدر باید باشد؟ اندازه آشپزخانه شما باید با تعداد صندلی ها و میزهای سالن غذاخوری مطابقت داشته باشد. به طور کلی، شما باید حداقل پنج فوت مربع از فضای آشپزخانه را برای هر صندلی در سالن غذاخوری تأمین کنید، به این معنی که یک رستوران هتل با صد صندلی دارای یک آشپزخانه 500 فوت مربع است. جزئیات ممکن است بسته به نیازهای خاص شما متفاوت باشد.

طراحی برای قابلیت مانور آسان را در نظر بگیرید. سرآشپزها و کارمندان شما باید در یک محیط ایمن و ارگونومیک کار کنند، به این معنی که طراحی باید بیش از هر چیز به منظور کارآیی باشد تا بتواند حرکت، هدر رفتن منابع و زمان را به حداقل برساند و از بروز حوادث و صدمات جلوگیری کند. یک آشپزخانه ارگونومیک با داشتن ایستگاه های کاری سرآشپز اختصاصی که به طور خاص متناسب با آشپز و نحوه کار او طراحی شده اند، از نظر وسایل خانگی و محل کار دارای راه حلهای هوشمندانه خواهد بود. به یاد داشته باشید، طرحی که برای یک نفر بهینه باشد ممکن است برای شخص دیگری مناسب نباشد.

استانداردهای تجهیزات مدرن بسیار مهم است. وقتی نوبت به تجهیزات آشپزخانه می رسد، هیچ مصالحه ای وجود ندارد. تجهیزات شما از نظر کیفیت، دوام، کارایی و عملکرد قطعا باید مدنظر قرار گیرد. سرمایه گذاری در تجهیزات آشپزخانه معاصر قطعاً در طولانی مدت نتیجه خواهد داد. تجهیزات اولیه شما برای تهیه ظروف نیاز به جداول تهیه غذا، یخچال، فریزر، دستگاه های یخ، کابینت، کشو و قفسه دارد. البته شما همچنین به تجهیزات پخت و پز و ظرفشویی با کیفیت نیاز دارید تا بتوانید حداکثر بهره وری منابع را داشته باشید.

بهره وری انرژی نیز بسیار مهم است. وقتی صحبت از تجهیزات می شود، مهم این است که شما به دنبال Energy Star در امکانات خود باشید. تجهیزات معاصر آشپزخانه نه تنها برای ماندگاری ساخته شده اند، بلکه برای حفظ منابع انرژی گرانبها و در نتیجه پس اندازهای مالی طولانی مدت ساخته شده اند.

در پایان تهویه و نگهداری  آشپزخانه های صنعتی باید در طراحی فضا مورد توجه قرار گیرد. آشپزخانه شما باید مجهز به یک سیستم تهویه مناسب باشد و نگهداری آن باید آسان باشد. تهویه در مقابله با بخارات، بوها و عناصر و ذرات مختلف موجود در هوا بسیار مهم است، اما برای رعایت نکات بهداشتی و بازرسی بهداشت نیز مهم می باشد آشپزخانه نباید به صورت روزانه به نگهداری زیادی نیاز داشته باشد. کف، وسایل و میزهای آشپزخانه باید به راحتی تمیز شوند و هر وسیله ای از آشپزخانه باید جایگاه خاص خود را در آشپزخانه داشته باشد. طراحی آشپزخانه شما آینده فعالیت تجاری شما را رقم می زند. حتماً از این نکات اساسی برای ایجاد یک محیط  کارآمد و کاربردی برای تهیه غذا استفاده کنید چرا که راه موفقیت دراز مدت را هموار خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *