1. خانه
  2. /
  3. مقالات
  4. /
  5. تجهیزات آشپزخانه صنعتی

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

 چیدمان طراحی آشپزخانه صنعتی

چند گزینه برای چیدمان آشپزخانه صنعتی شما وجود دارد، به طور کلی به ترجیح شخصی شما و اینکه چطور دوست دارید آشپزخانه شما ساماندهی شود، بستگی دارند.

گزینه های شما عبارتند از:

سبک جزیره

سبک منطقه

سبک خطی

 سبک جزیره

یک آشپزخانه به سبک جزیره دارای یک بلوک اصلی در وسط فضای اصلی است.معمولاً تجهیزات پخت و پز در وسط قرار دارد که قسمتهای آماده سازی غذا، انبارداری و مکانهای انتقال آشپزخانه به سرویس در دیواره های بیرونی وجود دارد. گاهی اوقات این امر برعکس می شود و تجهیزات آماده سازی در مرکز و تجهیزات پخت و پز در اطراف قرار می گیرند.

سبک منطقه

در یک طرح به سبک منطقه، آشپزخانه به بخش های مختلفی تقسیم می شود.بخش هایی برای آماده سازی مواد غذایی، پخت و پز، یخچال و فریزر، سرویس های بهداشتی، شستشوی ظروف و همچنین بخش انتقال آشپزخانه به سرور وجود دارد.

سبک خطی

این سبک، ایده آل برای رستوران هایی است که مقادیر زیادی از مواد غذایی مشابه مانند مکان های پیتزا یا ساندویچ فروشی ها را تولید می کنند.

آشپزخانه به ترتیب استفاده گذاشته شده است و تجهیزات در یک خط تنظیم می شوند و عملکردی به سبک کمربند نقاله ایجاد می کنند. به عنوان مثال یک پیتزا فروشی می تواند با یخچال و فریزر شروع به حرکت کند، قسمت شکل دهی به خمیر، میز آماده سازی پیتزا ، سپس فر پیتزا و در نهایت ایستگاه گرم کردن و گرم نگه داشتن و در آخر بسته بندی و داخل جعبه قرار دادن باشد.

دانستن آنچه می خواهید در کسب و کار خود داشته باشید به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که کدام طرح برای شما مناسب است.

کنترل دما

یک عنصر مهم در آشپزخانه های صنعتی، کنترل دما است. شما به طور قانونی ملزم به تهویه مناسب و مؤثر هستید و همچنین به نفع شماست که برای کارکنان و تجهیزاتتان فضای مناسب را فراهم آورید.

آشپزخانه ها می توانند بسیار داغ شوند و برای ایمن نگه داشتن کارکنان و همچنین راحت بودن آنها، گرما باید کاهش یابد. سیستم های استخراج و تهویه را در بالای اجاق گازها، سرخ کن ها و کلیه وسایل گازسوز قرار دهید تا هوای گرم اضافی را از بین ببرید و هوای آشپزخانه خود را تازه کنید.

این امر همچنین به راحتی کارکنان در جابجایی های طولانی و پر مشغله کمک می کند.

تجهیزات آشپزخانه – لوازم آشپزخانه – تجهیزات پخت و پز– تجهیزات آشپزخانه صنعتی– تجهیزات فست فود– تجهیزات کافی شاپ– تجهیزات رستوران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *