1. خانه
  2. /
  3. مقالات
  4. /
  5. تجهیزات آشپزخانه صنعتی

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

نحوه راه اندازی رستوران

اگر در مورد نحوه افتتاح رستوران کنجکاو هستید ما یک راهنمای 11 مرحله ای را به شما نشان می دهیم.

1- یک نام و برند برای رستوران خود انتخاب کنید.

هنگام راه اندازی رستوران، انتخاب نام و برند مهم است. کانسپت رستوران شما شامل سبک سرویس رستوران شما، غذاهایی که سرو می کنید و محیط رستوران شما می باشد.

2- موارد منو خود را مشخص کنید.

قبل از اینکه رستوران خود را باز کنید، می خواهید چند نوع ماده اصلی غذایی در منوی شما قرار گیرد. تصمیم گیری در مورد منوی شما در نوع وسایل مورد نیاز و تعداد کارکنان مهم است. در فرآیند باز کردن رستوران، باید منوی خود را مهندسی کنید تا سود خود را افزایش دهید و به طور مداوم منوی خود را به روز کنید، زیرا به مرور زمان اطلاعاتی کسب می کنید که کدام مواد غذایی مشتریهای بیشتری دارند.

3- یک برنامه تجاری برای رستوران بنویسید.

نوشتن یک برنامه کاری دقیق برای رسیدن به سرمایه گذاری مناسب جهت شروع بکار رستوران ضروری می باشد.همچنین به شما در توسعه استراتژی تان کمک می کند و امکان سنجی جزئیات رستوران خود را به دست می آورید. در زیر اجزای اصلی برنامه تجاری رستوران آورده شده است.

خلاصه اجرائی- نمای کلی رستوران و توضیحات- تحلیل بازار- پیشنهادات تجاری- مدیریت- استراتژی های بازاریابی و روابط عمومی-طرح مالی

4- تأمین بودجه

کل هزینه های راه اندازی مورد نیاز برای شروع رستوران و میزان لازم برای عملکرد رستوران خود را به صورت روزانه تخمین بزنید. سپس باید بودجه ایجاد شده و بودجه مورد نیاز سال آینده را پیش بینی کنید تا بدانید که برای ماندن در تجارت چقدر نیاز خواهید داشت.

پس از این، ارزیابی کنید که چه مقدار پول در اختیار دارید تا به عنوان بودجه راه اندازی از آن استفاده کنید. به یاد داشته باشید هزینه های هر مجوز مورد نیاز خود را نیز درج کنید.

5- یک مکان را انتخاب کنید و یک فضای تجاری را اجاره کنید.

هنگام انتخاب مکانی برای رستوران جدید خود، ویژگی های زیر از مهمترین موارد زیر است:

قابلیت مشاهده و دسترسی مکانی را طوری در نظر بگیرید که توسط افرادی که در حال رانندگی یا پیاده روی هستند دیده شود. همچنین باید به دنبال منطقه‌ای باشید که تعداد زیادی مشتری را با پای پیاده یا اتومبیل بدست آورید. علاوه بر این، در نظر بگیرید که آیا پارکینگ و سهولت دسترسی چه پیاده و یا با ماشین وجود دارد یا خیر.

از اطلاعات جمعیتی اطمینان حاصل کنید که بازار هدف رستوران شما با جمعیت منطقه مطابقت دارد.

هزینه کار و حداقل دستمزد را در نظر بگیرید. مهم است که اطمینان حاصل کنید که هزینه های کار یک منطقه به سود شما نمی رسد. همچنین می بایست ایده ای را در مورد کارکنان براساس موقعیت مکانی داشته باشید.

رقابت در منطقه را هم در نظر بگیرید. برخی از رقابت های اطراف می توانند به بازاریابی کمک کنند. اما عاقلانه است که مسافت کافی با سایر رستورانها داشته باشید که بتوانید تعداد زیادی از مشتریانی را که به راحتی به مکان مشابه دیگری جذب نمی شوند، تضمین کنید.

6- دریافت مجوزهای لازم

برای افتتاح یک رستوران جدید، باید مجوزها ی لازم را کسب کنید. می توان در هنگام ثبت نام برای مجوزهای رستوران مشاوره حقوقی داشت تا اطمینان حاصل شود که مراحل لازم را انجام داده اید.

7- تهیه کننده تجهیزات مواد غذایی رستوران خود را پیدا کنید.

برای اطمینان از موفقیت رستوران باید یک منبع ثابت و مطمئن از تجهیزات و مواد تشکیل دهنده با قیمت مناسب را بیابید که به شما کمک کند بسیاری از نیازهای خود را در یک مکان پیدا کنید. گروه صنعتی کیچن شف در تامین تجهیزات رستوران با کیفیت بالا به شما بهترین مشاوره را خواهد داد.

8- چیدمان رستوران خود را طراحی کنید.

هنگام راه اندازی رستوران می خواهید به این فکر کنید که چگونه می توانید کل طرح خود را برای رسیدن به اهداف تعیین شده در فهرست و مضمون خود اجرا نمایید. هدف اصلی شما باید ایجاد یک جریان منظم از آشپزخانه تا فضای پذیرایی باشد. پس از ایجاد طرح اولیه شما می توانید سالن غذاخوری خود را طراحی و تزئین کنید.

9- استخدام کارکنان مناسب

یک قدم مهم در افتتاح یک رستوران استخدام کارمندان برای انجام کار روزانه رستوران شما می باشد. قبل از استخدام کارمندان، تمام نقشهای مورد نیاز در رستوران خود در نظر بگیرید. این ممکن است شامل مدیریت و سرپرستان منابع انسانی، خرید مواد غذایی و آشامیدنی، دریافت و ذخیره سازی محصولات، تهیه غذا، غذاهای خدماتی، تمیز کردن مواد غذایی و ظرفشویی، بازاریابی و فروش، روابط عمومی،حسابداری و حسابرسی و خدمات بار باشد.

اگرچه این لیست بسته به نیازهای منحصر به فرد تجارت رستوران شما متفاوت خواهد بود، چند موقعیت اساسی وجود دارد که احتمالاً هنگام باز کردن رستوران خود باید آنها را پر کنید:

آشپز اجرایی- مدیر کل- سرآشپزآشپزهای آماده- سرورها- متصدیان- میزبان- دونده ها و کارفرمایان مواد غذایی

10- رستوران خود را تبلیغ کنید.

تبلیغات به دلایل مختلف بسیار مهم است. قبل از هر چیز، مشتریان آینده نگر باید بتوانند اطلاعات اساسی در مورد رستوران شما پیدا کنند. ثانیاً، آنها باید در امتحان کردن غذای جدید شما احساس شور و شوق کنند. در زیر چند نکته برای ایجاد هیجان در اطراف رستوران خود آورده شده است:

از رسانه های اجتماعی استفاده کنید. حساب های فیس بوک،توییتر و اینستاگرام را برای به اشتراک گذاشتن اخبار، عکس ها و موارد کوتاه درباره رستوران خود ایجاد کنید. عکس ها و توضیحات باید با برند رستوران شما ارتباط برقرار کنند. عکس هایی از مواد غذایی یا فرآیندهای پشت صحنه را برای گرفتن میهمانان احتمالی در نظر بگیرید. حتما از عکسهای باکیفیت استفاده کنید.

یک وب سایت جذاب بسازید. سایت شما باید به راحتی حرکت کند و طراحی باید نشانگر برند شما باشد. اطلاعات اصلی در مورد رستوران خود، از جمله آدرس، شماره تلفن، ساعت ها و فهرست منوی خود را درج کنید.

از یک برنامه موبایل استفاده کنید. این می تواند برای مشتریانی که از تلفن های هوشمند استفاده می کنند جذاب باشد. از طریق این برنامه می توانید با پاداش دادن به آنها برای ادامه کار میهمانان را ترغیب کنید.

تبلیغات را به میهمانان جدید ارائه دهید. نوشیدنی رایگان یا دسر کوچک را به میهمانان اول وقت هدیه دهید. مشتریان میهمان نوازی استثنایی شما را به خاطر خواهند آورد به دیگران هم رستوران شما را توصیه کنند و خودشان هم مشتری ثابت شما خواهند بود.

11- در پایان یک افتتاح خوب و مناسب داشته باشید.

با یک افتتاح جذاب و پذیرایی خوب در ذهن مشتریان ماندگار شوید.

تجهیزات آشپزخانه – لوازم آشپزخانه – تجهیزات پخت و پز– تجهیزات آشپزخانه صنعتی– تجهیزات فست فود– تجهیزات کافی شاپ– تجهیزات رستوران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *