1. خانه
  2. /
  3. مقالات
  4. /
  5. تجهیزات آشپزخانه صنعتی

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

مؤلفه های اصلی آشپزخانه های صنعتی

قبل از طراحی فضای آشپزخانه صنعتی، مهم است که نیازهایی را که آشپزخانه باید برآورده کند و تجهیزات مرتبط با آن نیازها را در نظر بگیرید. وقتی بدانید که از ابتدای فرآیند طراحی چه اجزایی باید در فضا قرار بگیرند، میتوانید چیدمان آشپزخانه صنعتی خود را به طور موثرتری طراحی کنید.  پنج مؤلفه اصلی یک آشپزخانه صنعتی شامل ذخیره سازی، ایستگاه شستشو، آماده سازی غذا، ایستگاه پخت و پز و محل خدمات می باشد.

1- ذخیره سازی

آشپزخانه رستوران شما اقلام مختلفی از جمله ابزار آشپزی (ظروف، ماهی تابه و غیره)، مواد غذایی (محصولات، گوشت، کالاهای خشک) و کابینت محل قرارگیری (لیوان، بشقاب و غیره) را در خود ذخیره می کند. آشپزخانه شما برای هر یک از این نیازها به واحدهای ذخیره سازی جداگانه نیاز دارد، مانند یخچال برای غذاهای فاسدشدنی، انبار کالاهای خشک، کمد و کابینت برای قرار گیری ابزار.

2- ایستگاه شستشو

بسیاری از نظافتها در آشپزخانه صنعتی انجام می شود تا از ایمنی مواد غذایی و ظروفی که در آن غذا سرو می شود اطمینان حاصل شود. ما توصیه می کنیم ایستگاه های شستشوی جداگانه ای برای غذا و ظروف ایجاد کنید تا ته مانده های ظرف کثیف هرگز روی ظروف تمیز قرار نگیرند! ایستگاه های شستشوی شما برای عملکرد روان به ماشین ظرفشویی صنعتی، سینک ظرفشویی و قفسه خشک کن نیاز دارند.

3- تهیه غذا

یک آشپزخانه صنعتی بسته به نوع غذای موجود در منو ممکن است چندین منطقه برای تهیه غذا داشته باشد. قسمت آماده سازی غذا در آشپزخانه یک رستوران شامل فضای پیشخوان، ابزارهای برش و ظروف ذخیره سازی است. مناطق آماده سازی غذا را در نزدیکی یخچال قرار دهید تا تیم پشتیبان شما بتواند مواد اولیه را به سرعت و با خیال راحت ذخیره کند تا زمانی که آماده استفاده شوند.

4- ایستگاه پخت و پز

تا زمانی که در رستوران شما غذاهای خام سرو نمی شود، آشپزخانه شما به تجهیزات پخت و پز زیادی نیاز دارد. اکثر رستوران ها دارای اجاق گاز، سرخ کن های صنعتی و برخی لوازم مخصوص پخت و پز هستند.

5- خدمات

از یک سرویس خدمات دهی آشپزخانه صنعتی برای آبکاری ظروف و تحویل آنها به سرورها و تحویل به غذاخوری ها استفاده می شود. یک منطقه خدماتی باید لامپهای گرمایی داشته باشد تا غذا را گرم نگه دارد. قسمت سرویس آشپزخانه خود را تا جایی که ممکن است نزدیک سالن غذاخوری قرار دهید تا فاصله آشپزخانه با میز پذیرایی، برای پیشخدمت ها کمتر شود.

در مقالات بعدی با ما همراه باشید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *