1. خانه
  2. /
  3. مقالات
  4. /
  5. تجهیزات آشپزخانه صنعتی

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

انواع چیدمان آشپزخانه های صنعتی

از این پنج طرح محبوب برای چیدمان آشپزخانه صنعتی خود الهام بگیرید. طرح خط مونتاژ، طرح جزیره، طرح به سبک منطقه، طرح گالی، چیدمان آشپزخانه اوپن (شو)

طرح خط مونتاژ : پیکربندی خط مونتاژ از یک ردیف جهت آماده سازی غذا شروع می شود و با یک آیتم کامل شده و آماده برای سرو به پایان می رسد. مزایای طرح خط مونتاژ با چندین آشپز که هر یک مسئول یک قسمت از فرآیند تولید مواد غذایی هستند، بهترین عملکرد را دارد. طرح خط مونتاژ برای کدام نوع رستوران مناسب است؟ چیدمان خط مونتاژ برای رستوران های فست فود یا رستوران های دارای منوی محدود که دارای سبک های آماده سازی مشابه هستند بهترین شکل را دارد.

طرح جزیره : طرح آشپزخانه صنعتی جزیره با طرح حلقه ای شروع می شود و یک ایستگاه آماده سازی یا پخت و پز مرکزی به آن اضافه می شود. به عنوان مثال یک آشپزخانه ممکن است دارای واحدهای ذخیره سازی، ایستگاه های شستشو و شمارنده های آماده سازی غذا در امتداد محیط خود و تجهیزات پخت و پز در مرکز خود باشد. مزایای طرح آشپزخانه جزیره با یک “مرکز فرماندهی” مرکزی یا نقطه عبور برای همه وعده های غذایی، پیکربندی جزیره و ارتباط کارکنان و نظارت بر سرآشپزهای اجرایی را تسهیل می کند. طرح آشپزخانه جزیره برای کدام نوع رستوران مناسب است؟ تنظیم جزیره برای رستوران هایی که فضای آشپزخانه کافی دارند بهترین گزینه است تا اطمینان حاصل شود که جزیره مانعی برای تیم پشتیبان ایجاد نمی کند. می توانید طرح جزیره را به صورت عملی در رستوران هلندی Latour تماشا کنید.

طرح منطقه : طرح ایستگاه یا منطقه برای هر نوع فعالیتی که در آشپزخانه انجام می شود فضا و مناطق جداگانه ای ایجاد می کند. به عنوان مثال یک رستوران می تواند یک ایستگاه سوپ و سالاد، ایستگاه گوشت، ایستگاه سرخ کردنی و ایستگاه پخت داشته باشد. طرح منطقه آشپزخانه صنعتی، ایستگاه آشپزخانه را مرتب نگه می دارد و اجازه می دهد انواع مختلف ظروف به طورهمزمان آماده شوند. برای ایجاد همه چیز از ابتدا تا انتها می توانید یک آشپز متخصص برای هر ایستگاه استخدام کنید تا یک آشپز خطی.

طرح آشپزخانه به سبک منطقه ای برای کدام نوع رستوران مناسب است؟ این چیدمان برای رستوران هایی با منوی متنوع و پرسنل زیاد بهترین گزینه است. طرح ایستگاه  برای رستوران های هتل، آشپزخانه های تالار پذیرایی یا آشپزخانه های بزرگ مناسب است. رستوران ها با آشپزخانه های کوچک باید از تنظیمات مستقر در ایستگاه خودداری کنند زیرا امکان انجام چند وظیفه را ندارد. برای کارکرد روان این نوع آشپزخانه به فضای کافی و کارمندهای زیاد نیاز خواهید داشت.

طرح گالی : در این چیدمان آشپزخانه صنعتی، تمام ایستگاه ها و تجهیزات در محیط آشپزخانه هستند. در یک فضای بسیار تنگ، تجهیزات آشپزخانه فقط در امتداد دو دیوار موازی قرار می گیرند. اگر آشپزخانه شما به اندازه کافی بزرگ است که می تواند یک طرح حلقه ای با فضای خالی در مرکز داشته باشد، می توانید چندین آشپز در آشپزخانه داشته باشید و آنها می توانند به راحتی بچرخند تا چندین ایستگاه را همزمان کار کنند. در یک فضای بسیار کوچک، مانند یک کامیون مواد غذایی این امکان فراهم نمی باشد.  چیدمان آشپزخانه گالی برای کدام رستوران مناسب است؟ پیکر بندی های حلقه ای و گالی برای فضاهای کم تراکم با تعداد کمی پرسنل مانند کامیون های مواد غذایی بهتر است.

چیدمان آشپزخانه اوپن (شو) : چیدمان آشپزخانه اوپن به مشتریان امکان می دهد عملی که معمولاً در پشت صحنه اتفاق می افتد را ببینند. هر طرح آشپزخانه صنعتی را می توان با پایین کشیدن دیوار به آشپزخانه روباز تبدیل کرد. برای اطمینان از ایمنی مهمان، بهتر است وسایل آشپزی گرم را حتی الامکان از مشتری دور نگه دارید. یک پارتیشن شیشه ای بین منطقه سرویس و نشیمن برای میهمانان یک انتخاب هوشمندانه برای محافظت از غذا در برابر عطسه یا سرفه غیر منتظره است. آشپزخانه اوپن یا روباز برای پذیرایی از میهمانان عالی است. آشپزخانه اوپن فرصت خوبی برای به حداکثر رساندن فضای کوچک است. چیدمان آشپزخانه اپن برای کدام رستوران مناسب است؟ آشپزخانه های طرح باز به طور معمول در رستوران های سطح بالا یا رستوران هایی با فضای تجاری کوچک دیده می شوند. تماشای آماده سازی توسط آشپزها تجربه شیرینی در ذهن مشتری باقی میگذارد. Sampan در فیلادلفیا و Minibar در DC دارای آشپزخانه های روباز و میزهای آشپزخانه هستند.

چیدمان موفق آشپزخانه صنعتی به راحتی قابل استفاده است و نیازهای رستوران را برآورده می کند و کارکنان خدمات را قادر می سازد تجربه خوبی از رستوران در ذهن مشتری ایجاد نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *