1. خانه
  2. /
  3. مقالات
  4. /
  5. تجهیزات آشپزخانه صنعتی

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

چرا آموزش بهداشت مواد غذایی مهم است؟

قانون ایمنی غذا مشاغل را ملزم می کند درک درستی از ایمنی مواد غذایی به متصدیان غذا ارائه دهند. این امر به آنها امکان می دهد هنگام دست زدن به محصولات غذایی آلودگی را به حداقل برسانند و به استقرار آنها در حفظ سیستم ایمنی مناسب کمک کنند. یک روش موثر برای انتقال این اطلاعات از طریق آموزش بهداشت مواد غذایی است، که به متصدیان غذا می آموزد چگونه از روشهای مناسب دست زدن، نگهداری و تمیز کردن استفاده کنند. این روشهای خوب باعث می شود مشتری از مسمومیت غذایی و واکنش های آلرژیک رنج نبرد و در به حداقل رساندن اتلاف غذا و افزایش کارایی کمک می کند. اما مهمتر از همه آنها، محل غذای شما را به مکانی دلپذیر و امن برای خوردن غذا برای مشتریان تبدیل می کنند، به این معنی که آنها احتمالاً باز می گردند و شما را به دیگران توصیه می کنند.

به طور خاص، آموزش بهداشت مواد غذایی شما را قادر می سازد تا به مزایای زیر دست پیدا کنید:

از آلودگی متقابل جلوگیری کنید. آلودگی متقابل زمانی اتفاق می افتد که شما غذا را به شکلی اداره کنید که به شما اجازه دهد باکتری های مضر یا مواد حساسیت زا از یک سطح به سطح دیگر منتقل شوند. به عنوان مثال تهیه گوشت روی تخته خرد و سپس استفاده از همان تخته برای خرد کردن سبزیجات. جلوگیری از آلودگی متقابل در آشپزخانه و سایر تنظیمات مواد غذایی ضروری است. حتی کمترین میزان آلودگی می تواند منجر به مسمومیت غذایی و واکنش های آلرژیک شود. باکتری های مسموم کننده غذایی مانند E.coli و سالمونلا، می توانند به راحتی از طریق مواد غذایی روی میز، ظروف و دست افراد پخش شوند (که علت اصلی آلودگی متقابل است) و سپس به غذای آماده برای خوردن منتقل می شوند. آموزش اطمینان می دهد که کارکنان می دانند چگونه از آلودگی متقابل جلوگیری کنند و بنابراین از مصرف کنندگان در برابر سلامتی محافظت می کنند.

ضایعات غذا را کاهش دهید. اقدامات بهداشتی ضعیف اغلب منجر به منسوخ شدن غذا یا نامناسب شدن برای مصرف می شود. به عنوان مثال، نگهداری مواد غذایی در دمای نامناسب و یا در ظروف نامناسب یا بدون سیستم چرخش مناسب. آموزش بهداشت مواد غذایی به مردم می آموزد که چگونه غذا را به درستی سازماندهی و ذخیره کنند. این امر کیفیت غذا را حفظ می کند، اتلاف را به حداقل می رساند و باعث صرفه جویی در وقت و هزینه تجارت می شود.

کارایی را بهبود ببخشید. کارایی ضعیف در مشاغل غذایی اغلب به دلیل عدم آموزش است. وقتی کارکنان بدانند که چگونه باید بهداشتی کار کنند و روش های ذخیره سازی را بهبود بخشند، فعالیت های کاری بهتر جریان می یابد. افراد می توانند كارها را به طور مؤثر تقسیم كنند و از خطاهایی كه منجر به انجام دوباره كاری در افراد می شود جلوگیری كنند.در نتیجه، این تجارت می تواند مشتریهای بیشتری را تأمین کند و آنها را با خدمات با کیفیت خود تحت تأثیر قرار دهد که باعث ترغیب مردم به بازگشت می شود.

فرهنگ مثبت محیط کار را ارتقا دهید. از آنجا که آموزش بهداشت اهمیت عملکردهای خوب را به خانه نیز منتقل می کند و مواردی که از بروز بیماری و واکنش های آلرژیک جلوگیری می کند انگیزه افراد را برای پیروی از آنها بهبود می بخشد.

ایجاد شهرت مثبت

وقتی مشاغلی را اداره می کنید که برای رعایت اصول بهداشتی سخت کار می کند، مشتریان تلاش های شما را تشخیص می دهند، به ایمن بودن غذای شما اعتماد می کنند و می خواهند با شما تجارت کنند. آموزش بهداشت مواد غذایی دانش لازم را برای ایجاد و حفظ این شهرت مثبت در اختیار کارکنان قرار می دهد. آموزش با سرعت بالا می تواند مشاوره ای راجع به سطح آموزش بهداشت مواد غذایی ارائه دهد و طیفی از دوره های مختلف بهداشت مواد غذایی را برای رفع نیازهای خاص شما ارائه می دهد.

در مقالات بعدی با ما همراه باشید. 

تجهیزات آشپزخانه – لوازم آشپزخانه – تجهیزات پخت و پز– تجهیزات آشپزخانه صنعتی– تجهیزات فست فود– تجهیزات کافی شاپ– تجهیزات رستوران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *