1. خانه
  2. /
  3. مقالات
  4. /
  5. تجهیزات آشپزخانه صنعتی

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

تجزیه و تحلیل بازار کسب و کار رستوران

بخش تجزیه و تحلیل بازار طرح کسب و کار رستوران شما، به سرمایه گذاران بالقوه توضیح می دهد که چگونه تجارت جدید شما در بازار موجود جای می گیرد. این بخش همچنین می تواند به دو نوع اصلی تجزیه و تحلیل تقسیم شود: 1- تجزیه و تحلیل جمعیت شناختی 2-  تجزیه و تحلیل رقابتی.

1- تجزیه و تحلیل جمعیت شناختی: برای موفقیت هنگام افتتاح یک رستوران جدید، درک جمعیت هدف شما ضروری است. می‌توانید در این بخش از طرح کسب‌ و کار رستوران خود، اطلاعات دقیقی درباره جمعیت‌شناسی هدف خود ارائه دهید. در اینجا اطلاعات مهمی وجود دارد که باید گنجانده شوند مانند: سن جمعیت هدف شما چقدر است؟ سطح درآمد آنها چقدر است؟ چقدر درآمد قابل تصرف دارند؟ آنها معمولاً چقدر پول برای غذا خوردن در بیرون خرج می کنند؟

این اطلاعات به شما کمک می کند تا مشتریان بالقوه خود را شناسایی کنید که آنها به چه چیزهایی علاقه مند هستند، عادات غذایی و خرج کردن آنها را درک کنید، بنابراین می توانید با خواسته ها و نیازهای آنها سازگار شوید. هنگام نوشتن این بخش از طرح کسب و کار رستوران خود، می توانید از داده ها برای نتیجه گیری و متقاعد کردن سرمایه گذاران بالقوه استفاده کنید.

2- تجزیه و تحلیل رقابتی: نیمه دیگر تحلیل بازار، تجزیه و تحلیل رقابت در مکان انتخابی رستوران شما است. رستوران‌های تأسیس‌شده پایگاه مشتریان وفاداری خواهند داشت، بنابراین باید مطمئن شوید که کسب‌ و کار شما جمعیت‌شناسی متفاوتی را هدف قرار می‌دهد یا دارای مزیت رقابتی است که می‌تواند مشتریان را از رقبای شما دور کند.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام تدوین تحلیل رقابتی به آنها فکر کنید: چند رستوران در منطقه مورد نظر شما وجود دارد؟ آیا هیچ یک از این رقبا منوها یا خدمات مشابه به رستوران جدید شما ارائه می دهند؟ قیمت منوی آنها در مقایسه با منوی شما چگونه است؟ آیا رقبای غیر سنتی در این منطقه وجود دارد، مانند فروشگاه های مواد غذایی و فروشگاه های زنجیره ای که غذاهای آماده ارائه می دهند؟

هنگامی که این اطلاعات را در طرح کسب و کار رستوران خود قرار دادید، می توانید شروع به توصیف طرح خود برای رقابت با این مشاغل و به دست آوردن مشتریان وفادار کنید. همچنین در نظر بگیرید که رستوران های دیگر چقدر باید به رستوران شما نزدیک باشند تا در رقابت در نظر گرفته شوند. اگر در یک شهر هستید، حوزه رقابت ممکن است فقط چند بلوک مربع باشد، اما ممکن است چندین کیلومتر در مناطق روستایی یا حومه شهر باشد.

در مقالات بعدی با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *