1. خانه
  2. /
  3. مقالات
  4. /
  5. تجهیزات آشپزخانه صنعتی

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

چک لیست های مدیریت رستوران

یکی از روشهای مدیریت بهینه آشپزخانه های صنعتی باز کردن چک لیست کارها می باشد. اطمینان حاصل کنید که رستوران شما هر روز با یک چک لیست باز و شروع به کار می کند. این چک لیست اطمینان خاطر حاصل می کند که بسیاری از تعهدات روزانه قبل از روشن شدن علامت “OPEN” شما انجام می شود. فراموش نکنید که جزئیات کمی را در این لیست وارد کنید، حتی اگر به نظر بیهوده برسد مواردی مانند روشن کردن اجاق ها، یخسازها و سرخ کن ها و غیره. چک لیست آغازین شما باید به اندازه کافی ساده باشد تا یک کارمند تازه کار بتواند کارهای مورد نیاز را تفسیر کند. اگرچه احتمالاً در روز اول شخصی را در آشپزخانه به تنهایی نخواهید داشت، اما در صورت بروز هرگونه سوال چک لیست بسیار پرکاربرد می باشد.

چک لیست ایستگاه بسته شدن: پس از تعطیل شدن رستوران، کارهای بسته شدن باید هر شب انجام شود. این جایی است که شما روش های مناسب تجزیه، تمیز کردن و ذخیره مواد غذایی را لیست می کنید. یک چک لیست مانند وظایف افتتاحیه ایجاد کنید که همه مواردی را که باید قبل از عزیمت کارکنان آشپزخانه انجام شود، تفسیر نماید. برخی از موارد چک لیست ممکن است شامل جارو کردن و شستن کف آشپزخانه، شستشوی تمام سطوح برای جلوگیری از تجمع باکتری، خاموش و تمیز کردن همه ماشین آلات یا نگهداری صحیح تمام مواد غذایی باشد. رستوران شما باید هر شب طوری تعطیل شود که کارکنان شما در روز بعد کار خود را بدون نیاز به نظافت آغاز کنند.

چک لیست کارهای دوره ای: برخی از کارهای آماده سازی آشپزخانه فقط باید چند بار در هفته انجام شود. به عنوان مثال می توانید در طول هفته آماده سازی مواد تهیه شونده در دسته های بزرگتر با ماندگاری بیشتر – مانند آب مرغ یا سس سالاد – را برنامه ریزی کنید. اگر تمیز کردن اتاق کار بسیار طولانی است که باید روزانه انجام شود، یک برنامه چرخشی تهیه کنید که در کدام روز قفسه ها تمیز شود. تقسیم بندی و مدیریت موجودی نیز می تواند در طول هفته انجام شود. هنگام استفاده از سیستم تقسیم بندی، استفاده از کارتهای دستورالعمل را در نظر بگیرید. این در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه رستوران شما می شود، زیرا مدیریت نادرست می تواند با گذشت زمان هزینه های زیادی را برای کسب و کار شما در پی داشته باشد.

مدیریت موجودی کالا نیز باید با دقت پیگیری شود و فقط در صورت لزوم کالاهای مورد نیاز خریداری شود. موجودی بیش از حد فضا را اشغال و بی نظمی در محیط آشپزخانه شما ایجاد می کند. اگر در سیستم POS خود نرم افزار مدیریت موجودی ندارید، می توانید برای مقایسه موجودی واقعی با موجودی موردنظر یک صفحه جدید ایجاد کنید تا مطمئن شوید فقط آنچه را که استفاده می کنید دریافت می کنید. این نوع وظایف مدیریت موجودی را می توان به راحتی به عنوان وظایف روزانه یا هفتگی به عنوان بخشی از یک سیستم آماده سازی قوی کدگذاری کرد.

برنامه خرید موجودی را اجرا کنید:در سیستم آماده سازی آشپزخانه ای که به خوبی سازمان یافته باشد، طراوت و تازگی مواد غذایی مهم است .مهم است که به تیم خود یک شبکه ایمنی برای زمان آماده سازی بدهید تا آشپزخانه شما بدون مشکل کار کند. به کارمندان خود به اندازه کافی مهلت دهید تا اطمینان حاصل کنید که تمام اقلام مورد نیاز موجود است اما به تاریخ انقضا نزدیک نمی شوند. مدیریت کالاهای خشک بسیار آسان تر است. موجودی مواد غذایی نباید زیاد باشد، اما مواردی مانند ذرت، برنج و مخلوط براونی می توانند برای مدتی در انبار خشک نگهداری شوند.

از فناوری آشپزخانه برای مزیت خود استفاده کنید: تولید بیش از حد موارد منو می تواند به اندازه تولید کم مخرب باشد. خوشبختانه، فناوری آشپزخانه برای کمک به شما در همه موارد از سفارش موجودی گرفته تا ردیابی خودکار فیش و تحویل مشتری در دسترس است. استفاده از نرم افزارهای حسابداری متصل به سیستم فروش شما می تواند داده هایی در اختیار شما قرار دهد تا نیازهای پروژه را به طور دقیق انجام دهید و بر اساس آن خریدها را برنامه ریزی کنید. فناوری آشپزخانه همچنین می تواند به شما در زمینه مهندسی منو، کاهش زمان انتظار و مدیریت موجودی کمک کند و وزنی را از شانه های کارمندان خانه خود برداشته و از صرف زمان اضافه جهت آماده سازی آشپزخانه نیز بکاهد.

دکوراسیون آشپزخانه رستوران شما: دکوراسیون فضای رستوران شما از هر جنبه ای بر تجربه مشتری شما تأثیر می گذارد. طراحی صحیح هنگام استفاده از فناوری آشپزخانه به همراه ایجاد چک لیست ها و برنامه های تولید روزانه و هفتگی و همسو کردن کارکنان خود با مجموعه ای از بهترین روش های تعیین شده برای تهیه غذا، آسان تر است. با استفاده از چنین سیستم های بهینه ای، آماده سازی آشپزخانه آسانتر خواهد بود.

در مقالات بعدی با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *