1. خانه
  2. /
  3. مقالات
  4. /
  5. تجهیزات آشپزخانه صنعتی

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

رستوران Osteria Francescana در ایتالیا

در این مقاله به معرفی رستوران Osteria Francescana در مودنا ایتالیا می پردازیم که به عنوان یکی از بهترین رستورانها در جهان معرفی شده است. رستوران Osteria Francescana در مراسم اهدای جوایز از میان 50 رستوران جهان در نیویورک رتبه اول را به خود اختصاص داد. این مراسم مانند اسکارهای دنیای غذا است. غذاهای ایتالیایی را مردم در سراسر جهان دوست دارند، اما این اولین بار است که یک رستوران ایتالیایی برنده جایزه سالانه می شود.

Osteria Francescana در سال 2015 به مقام دوم و در سال 2013 و 2014 به مقام سوم رسید. آشپز و صاحب رستوران Osteria Francescana آقای ماسیمو بتورا است. او هنگام دریافت جایزه روی صحنه بسیار احساساتی بود. وی گفت: “من می خواهم از همه تشکر کنم زیرا کار بسیار سختی انجام شده است، کار همه ما در مورد هنر در آشپزخانه است”.

کسب جایزه برای تجارت او خوب بوده است. Osteria Francescana تا نوامبر به طور کامل رزرو می شود. هرکسی که می خواهد در آنجا غذا بخورد، باید شش ماه قبل اقدام به رزرو کند. مشتریان اکنون فقط برای صرف غذا در رستوران آقای بتورا به ایتالیا پرواز خواهند کرد. داوران مسابقه به خاطر غذای خلاقانه، اصیل و غذاهای سنتی او جایزه را به بتورا اعطا کردند. به طور خاص، بتورا با پنیر اشکال شگفت انگیز ایجاد می کند. “اشکال و بافت هایی که بیشتر افراد هرگز قبلاً تجربه نکرده اند”. یکی از مشهورترین غذاهای او یک دسر به نام ” “Oops, I Dropped the Lemon Tart است. شیرینی است که آشپز از نیم متری آن را داخل بشقاب رها می کند.

 

 

با وجود اینکه غذاهای ایتالیایی در دنیا جزء محبوب‌ترین ها به حساب می‌آید، اما در بیشتر موراد تنها به غذاهای سنتی این کشور پرداخته می‌شود. سر آشپز ماسیمو بتورا منوی این رستوران را به سه قسمت تقسیم کرده است. منوی اول مختص غذاهای سنتی ایتالیا است. منوی دوم غذاهای مدرن و جدیدتر ایتالیایی را در خود جای داده است و منوی سوم نیز غذاهای ترکیبی و خلاقانه سرآشپز حرفه ای این رستوران را به مشتریان عرضه می‌کند. این همان نکته ای است که رستوران Osteria Francescana در شهر مدونای ایتالیا را از بقیه رستوران‌های ایتالیایی متمایز می‌کند.

اگر به مودنای ایتالیا سفر کردید پیشنهاد می کنیم حتما غذای این رستوران را امتحان کنید. در مقالات بعدی با ما همراه باشید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *