1. خانه
  2. /
  3. مقالات
  4. /
  5. تجهیزات آشپزخانه صنعتی

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

نکات ضروری در خرید تجهیزات آشپزخانه

نیازهای آشپزی در آشپزخانه های تجاری بسته به حوزه تخصصی آنها بسیار متفاوت است. آیا میخواهید یک رستوران جدید افتتاح کنید؟ هزاران چیز وجود دارد که باید به آنها فکر کرد و هیچ وقت دو رستوران دقیقاً به یک شیوه کار نخواهند کرد. یک بخش مهم شامل تهیه لیست تجهیزات آشپزخانه رستوران است که نیازهای تجارت شما را نشان می دهد. تجهیزات یک رستوران به شما اطمینان می دهد که تیم شما می تواند تمام موارد لازم در آشپزی رستوران را روز به روز آماده پخت، شستشو و اجرا کند.

لیست تجهیزات رستوران شما یک عنصر مهم در برنامه ریزی سرمایه گذاری جدید شما است و به شما کمک می کند تا هزینه های برنامه تجاری رستوران خود را تهیه کنید. برای راهنمایی در مورد ایجاد یک طرح تجاری، الگوی زیر را بررسی کنید. رستوران ها برای فعالیت به تجهیزات زیادی احتیاج دارند. هنگام تهیه آشپزخانه رستوران خود، با لیست گسترده ای از تجهیزات آشپزخانه رستوران روبرو خواهید شد. کارهای زیادی وجود دارد که باید انجام شود، اما خیلی سریع در خرید تجهیزات رستوران عجله نکنید. کمی وقت بگذارید تا در نظر بگیرید که چه چیزی برای فضای خود و نوع رستوران خود نیاز دارید، توانایی خرید آن را دارید و می خواهید آن را از چه کسانی بخرید.

هنگام خرید تجهیزات آشپزخانه رستوران، به دنبال اقلامی با کیفیت بالا باشید که در طول سالها در برابر استفاده مداوم مقاومت داشته باشند. اطمینان حاصل کنید که وسایل و تجهیزات آشپزخانه رستوران برای چیدمان آشپزخانه و جریانی که برای پخت و پز واقعی در نظر گرفته اید منطقی باشد. قبل از اینکه به لیست تجهیزات آشپزخانه رستوران خود بپردازید، این موارد در نظر بگیرید: 1- کیفیت 2- متراژ فضا 3- قیمت 4- سهولت در استفاده و تمیز کردن 5- انتخاب تامین کننده مناسب 6-استخدام برنامه ریز در آشپزخانه رستوران 7- بررسی گزینه لیزینگ 

1- کیفیت: هنگام خرید تجهیزات آشپزخانه رستوران، با بررسی کیفیت شروع کنید. به این موضوع توجه داشته باشید که تجهیزات کاملاً جدید یا استفاده شده هستند. اگر جدید باشد، آیا از یک تولید کننده معتبر است؟ کجا و از چه ساخته شده است؟ اگر به دنبال خرید تجهیزات مورد استفاده هستید، توجه داشته باشید که تجهیزات از نظر قدمت، از کجا تهیه شده و چه شکلی است. حتماً قبل از خرید، شخصاً به تجهیزات نگاهی بیندازید تا بتوانید ظاهر و عملکرد را از نظر نقص بررسی کنید. در نظر بگیرید که بیشتر از کدام انواع تجهیزات رستوران استفاده می کنید. آن اقلام را با بالاترین کیفیتی که توانایی خرید آن را دارید خریداری کنید.

2- ملاحظه فضا: قبل از خرید تجهیزات رستوران، مدتی را صرف دیدن نقشه های آشپزخانه رستوران خود کنید. به چگونگی حرکت تیم خود در فضا فکر کنید و نحوه چیدمان آشپزخانه رستوران خود را در نظر بگیرید. دریابید که برای هر آنچه که نیاز دارید فضای کافی را در اختیار خواهید داشت. هدف داشتن یک طرح کارآمد است که بدون شلوغی بیش از حد به خوبی جریان یابد. فراموش نکنید که ابعاد هر یک از تجهیزات را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که می توانید آن را از طریق درها در آشپزخانه تجاری خود جا دهید.

3- قیمت گذاری: هنگام خرید تجهیزات رستوران قیمت گذاری یک نکته اساسی است. ابتدا فکر کنید که کدام یک از تجهیزات برای شما مهمترین هستند. تجهیزات آشپزخانه رستوران که می دانید هر روز از آن استفاده خواهید کرد، قیمت بالاتری را تحقق می بخشد، زیرا می خواهید کیفیت بهتر آن را تهیه کنید. برای تجهیزات دیگر، به روشهایی فکر کنید که می توانید مقداری پول نقد پس انداز کنید، مانند جستجوی تجهیزات چند منظوره که می تواند چندین کار را در یکجا انجام دهد. به عنوان مثال یک اجاق ترکیبی است که می تواند از طریق همرفت بخار یا ترکیبی از هر دو طبخ کند. راه دیگر برای بدست آوردن قیمت مناسب خرید تجهیزات دست دوم است. فقط مطمئن شوید که قبل از خرید تجهیزات را کاملاً بررسی می کنید.

ادامه این مبحث را در مقاله بعدی دنبال کنید. با ما همراه باشید.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *