1. خانه
  2. /
  3. مقالات
  4. /
  5. تجهیزات آشپزخانه صنعتی

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

ایمنی، دسترسی و کمک های اولیه

ایمنی آتش سوزی

خطرات آتش سوزی در آشپزخانه های صنعتی جدی هستند و برای جلوگیری از آتش سوزی و جلوگیری از وقوع آتش سوزی باید همه موارد احتیاط را در نظر گرفت.

شایع ترین علت آتش سوزی جدی در آشپزخانه های صنعتی، گرم شدن بیش از حد روغن به دلیل سرخ کن عمیق است. بنابراین توصیه می شود که همه خاموش کننده ها و پتوها برای آتش سوزی های روغن داغ مناسب باشند و به طور مرتب توسط یک مهندس مجاز سرویس شوند.

از نظر تعداد خاموش کننده های آتش تعداد مشخصی وجود ندارد زیرا این به اندازه آشپزخانه شما بستگی دارد. آنها باید ترجیحاً در نزدیکی مسیر خروج در یک منطقه پر رفت و آمد قرار داده شوند.

دارای دسترسی آسان باشند و در ارتفاع 100 میلی متر از کف و در فاصله 2 و 20 متر در معرض خطر پخت و پز روغنها و چربی ها باشند و از نظر ایده آل در فاصله 10 متری باشند و در فاصله 40 متری از وسایلی که در معرض خطر آتش سوزی های الکتریکی قرار دارند باشند.

پتوهای آتش نشانی فقط برای خاموش کردن آتش سوزی های کوچک آشپزی و لباس مورد استفاده قرار می گیرند. آنها باید به صورت مستطیل یا مربعی باشند و بزرگتر از 1.8 متر و کوچکتر از 0.9 متر نباشد و وزن آن بیش از 10 کیلوگرم نباشد. باید تا شود و در کمتر از چهار ثانیه باز شود و هر 12 ماه یکبار معاینه شود (همراه با روشنایی اضطراری). آنها باید در مکانی آشکار و در دسترس نگهداری شوند. به طور کلی، باید در هر منطقه یک پتو آتش نشانی به ازای هر پنج نقطه خطر آتش سوزی وجود داشته باشد.

دسترسی

طراحی شما باید حرکتی ایمن و راحت را در اطراف محل کار، دسترسی به تمام قسمتهای محل کار و مسیرهای فرار ایمن اضطراری را در نظر بگیرد. در صورت اضطراری باید خروجیها به وضوح نشانه گذاری شده باشد.

اگر یک فضا به اندازه کافی کوچک باشد، یک خروج لازم است به طوری که هر نقطه حداکثر 20 متر از یک خروجی باشد، در غیر این صورت دو یا بیشتر مورد نیاز است که مطابق با مقررات ساختمان هستند.

مسیر فرار باید جدا از درهای ورودی، دارای فاصله 2000 میلی متر عمودی و 1000 میلیمتر از نظر افقی باشد. با قرار دادن موانع مناسب مطمئن شوید وسایل نقلیه نمی توانند جلوی خروجیها را بگیرند.

خروج اضطراری باید به مناطق ایمنی معین منتهی شود.

افراد دارای معلولیت را در نظر بگیرید و از دسترسی ایمن و مناسب برای آنها نیز اطمینان حاصل کنید.

کمک های اولیه

طبق مقررات انگلستان، برای هر 50 تا 100 پرسنل در آشپزخانه های صنعتی بزرگ یک کیت کمکهای اولیه شغلی مورد نیاز است. در صورت داشتن بیش از 100 پرسنل، دو کیت مورد نیاز است.

کیت های کمکهای اولیه باید در مکانی آشکار و در دسترس، که به صورت ایده آل روی یک دیوار نصب می شود، نگه داشته شوند. 

تجهیزات آشپزخانه – لوازم آشپزخانه – تجهیزات پخت و پز– تجهیزات آشپزخانه صنعتی– تجهیزات فست فود– تجهیزات کافی شاپ– تجهیزات رستوران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *