1. خانه
  2. /
  3. مقالات
  4. /
  5. تجهیزات آشپزخانه صنعتی

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

انتخاب طرح آشپزخانه صنعتی مناسب برای رستوران

طراحی استراتژیک باعث آشپزخانه کاربردی و ایمن می شود. چیدمان مناسب آشپزخانه صنعتی یک تیم پشتیبان را قادر می سازد تا کار خود را با خیال راحت و کارآمد انجام دهد، در نتیجه این امر باعث کاهش تعداد کارکنان و رضایت بیشتر مشتری می شود. با این حال، هیچ طرح آشپزخانه ای بهتر از بقیه نیست.

Victor Cardamone صاحب شرکت طراحی آشپزخانه رستوران Mise Designs، می گوید که چیدمان ایده آل آشپزخانه شما کاملاً به اندازه و شکل فضای آشپزخانه شما بستگی دارد. “اگر رستوران شما فضای آشپزخانه باریک و بلندی دارد، در این صورت چیدمان خط مونتاژ بسیار مؤثر خواهد بود، در حالی که اگر فضای آشپزخانه یک اتاق مربع شکل بود، طرح بندی جزیره مناسب تر خواهد بود. هرگز نباید چیدمان آشپزخانه را به فضایی که برای آن طراحی نشده، اجرا نمایید.

با توجه به این نکته، Cardamone پیشنهاد می کند هنگام ارزیابی چیدمان ایده آل یک فضای تجاری برای آشپزخانه این مراحل را دنبال کنید:

1- برای اجرای هر مورد از منو، فرایندی ایجاد کنید. 2- برای هر ایستگاه آشپزخانه یک لیست تجهیزات بر اساس نیاز منو تهیه کنید. 3- ترتیب تجهیزات را برای هر ایستگاه سازماندهی یا طراحی کنید. 4- ایستگاه هایی را کنار هم قرار دهید که اجزای منو را به اشتراک می گذارند. 5- فرآیند خدمات خود را تا زمان تحویل سفارش به مشتری تکمیل کنید. 6- ایستگاه تسریع کننده خود را طراحی کنید و آن را در نقطه مرکزی تمام ایستگاه های آشپزی قرار دهید. 7- محدودیت های ساختمانی خود را درک کنید و مایل باشید روشهای جایگزین ارائه خدمات را برای خود بیابید. 8- اجرای خشک را تجسم کنید، هر مورد از منو را در آشپزخانه جدید خود اجرا کنید تا اطمینان حاصل شود که به طور موثر ایجاد و تحویل مشتری داده می شوند.

وقتی به دنبال فضای تجاری ایده آل برای رستوران خود هستید، باید به طور فعال پتانسیل فضا را ارزیابی کنید. کدام نوع چیدمان آشپزخانه صنعتی برای نوع سرویس شما و فضای آشپزخانه بهتر جواب می دهد؟ اگر با مشکل مشخص کردن اینکه کدام یک از پنج طرح آشپزخانه بهترین کاربرد را دارد مواجه هستید، با متخصصین ما در این زمینه مشورت کنید.

در مقالات بعدی با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *