1. خانه
  2. /
  3. مقالات
  4. /
  5. تجهیزات آشپزخانه صنعتی

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

آشپزخانه های open و بررسی مزایاآنها

رستوران ها برای جذب مشتری بیشتر می خواهند روش های آشپزی زنده و همچنین فعالیت هایی که در آشپزخانه در حال انجام است را به مشتریان نشان دهند و بدین منظور امروزه از آشپزخانه های open استفاده می کنند. آشپزخانه open جایی است که مشتریان می توانند مستقیماً روش های پردازش و طراحی آشپزخانه رستوران را مشاهده کنند. اجاق‌های باز می‌توانند اشتهای مشتریان را تحریک کنند و از این طریق اشتهای بهتری به آنها بدهند. علاوه بر این، یک فضای باز با تجهیزات آشپزخانه پیشرفته باعث امنیت بیشتر مشتریان و جلب رضایت بیشتر آنها می شود. با این حال، این آشپزخانه های open نیز یکسری مزایا و معایبی دارند که در این مقاله  به بررسی مزایای این آشپزخانه ها می پردازیم.

1- آشپزخانه open به رستوران کمک می کند تا تعامل بهتری با مشتریان داشته باشد. در حین آشپزی، سرآشپزها می توانند علاوه بر پاسخ به سؤالات و گپ زدن با مهمانان، شیوه پردازش خود را به مهمانان نشان دهند. این به افزایش روابط با مشتریان و افزایش حس کنجکاوی آنها نسبت به غذا کمک می کند و باعث می شود غذا خوشمزه تر شود.

2- آشپزخانه open باعث صرفه جویی زیادی در مساحت ساخت و ساز می شود، اگر طراحی مناسب را بلد باشید، آشپزخانه open برای رستوران هایی با فضاهای کوچک بسیار مناسب است. به جای صرف فضا و مواد برای ساخت یک آشپزخانه بسته،  می توان با کاربرد وسایل آشپزخانه صنعتی بهتر رستوران را تزیین کرد و با طراحی زیبا مشتریان را تحت تاثیر قرار داد.

3- طبق قضاوت‌های علمی، اجاق‌های باز به آشپزها کمک می‌کنند تا راحت‌تر کار کنند، بنابراین غذا خوشمزه‌تر می‌شود و مشتریان سخت‌گیر را راضی می‌کند. بدلیل اینکه آشپزخانه open مزایای نورپردازی بهتری نسبت به آشپزخانه بسته دارد و نور طبیعی از پنجره‌های بزرگ به سالن غذاخوری می‌آید و حس آرامش بیشتری را برای پرسنل و مشتریان به ارمغان می آورد.

4- رستوران با استفاده از لوازم رده بالای آشپزخانه مانند اجاق های چندکاره، اجاق های خارجی، سرخ کن، فریزر و چیدمان طراحی شده و مناسب در فضای آشپزخانه open، کلاس و حرفه ای بودن خود را نشان می دهد و به تنهایی به مشتریان آرامش خاطر در هنگام ورود و ایجاد محیطی با صمیمیت بیشتر را نشان می دهد.

5- علاوه بر این، مزیت بزرگ دیگری که رستوران از آشپزخانه اپن استفاده می کند این است که مشتریان با دیدن مستقیم روش پردازش از آشپز، اطلاعات بیشتری در مورد غذا و همچنین کیفیت آن دارند. به سوالات مربوط به پردازش یا تغذیه غذا نیز سرآشپزها در فرآیند پخت و پز پاسخ خواهند داد و به مشتریان کمک می کند هنگام انتخاب غذا احساس امنیت بیشتری کنند. یا از طریق روش پردازش با تجهیزات پیشرفته آشپزخانه، به مشتریان کمک می کند تا احساس کنند غذای آنها “تمیز” و “خوشمزه” است.

در مقالات بعدی به بررسی معایب آشپزخانه های اپن می پردازیم. پس با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *