1. خانه
  2. /
  3. مقالات
  4. /
  5. تجهیزات آشپزخانه صنعتی

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

Ghost Kitchen چیست؟

در دنیای امروز که ما زمان کمتری داریم، بهره وری زمان و مدیریت زمان در محل کار مورد نیاز است. بنابراین زندگی خصوصی ما اغلب برنامه ریزی دقیقی دارد. این امر بالطبع بر عادات آشپزی و غذا خوردن چه در محل کار و چه در زندگی خصوصی ما تأثیر می گذارد. آیا ما هنوز زمان و تمایل داریم که برای خود آشپزی کنیم؟ بله – اما به طور قابل توجهی کمتر از قبل. آیا ما هنوز به رستوران ها سر می زنیم و از غذاهای محلی خوب لذت می بریم؟ البته – اما در اینجا نیز به طور فزاینده ای زمان و آرامشی که آشپزی می تواند به همراه داشته باشد، نداریم. بنابراین ما ترجیح می دهیم که غذای خود را در دفتر یا منزل آماده تحویل بگیریم. مصرف کنندگان روز به روز بیشتر وابسته می شوند.  Ghost Kitchens می داند که چگونه از این موضوع سود فراوانی ببرد. این یک روند مبتنی بر فناوری است که برای مدتی در صنعت شروع شده است، اما به نظر می رسد که از انرژی مخرب خود استفاده قدرتمندتری می کند.

Ghost Kitchens رستوران‌هایی هستند که اتاق غذاخوری یا کارکنان خدماتی ندارند. آنها اغلب حتی آشپزخانه خود را ندارند اما تهیه غذای خود را به آشپزخانه های تجاری برون سپاری می کنند. به عنوان کسب‌ و کارهای کاملا مجازی، Ghost Kitchens به‌طور خاص برای تحویل غذا طراحی شده‌اند و بنابراین مشتریان می توانند به صورت آنلاین برای سفارش‌دادن از آن بازدید کنند. در مقایسه با رستوران‌های کلاسیک که هزینه‌های بالایی از جمله اجاره یا خرید تجهیزات و کارکنان آشپزی و خدمات دارند، رویکرد مجازی پتانسیل عظیمی برای خلق ارزش ارائه می‌دهد.

از آنجایی که Ghost Kitchens غذای خود را توسط آشپزخانه‌های تجاری تهیه می‌کند یا حتی خود آشپزخانه‌ها را به‌طور موقت اجاره می‌کنند، هزینه آن‌ها به میزان قابل توجهی کمتر است. آنها این پول را در عوض برای ایجاد و یا مهمتر از همه، افزایش نام تجاری رستوران خود سرمایه گذاری می کنند. این به این دلیل است که آشپزخانه ارواح معمولاً توسط چندین یا تعداد زیادی رستوران مجازی پشتیبانی می‌شود که طیف گسترده‌ای از سبک‌های آشپزی از آسیایی گرفته تا ایتالیایی تا غذاهای شیک و مد روز را نشان می‌دهند.

شرکت RITA Bringt’s در اتریش یکی از اولین بنیانگذاران در این سبک است. که غذای کاملا گیاهی و ارگانیک در آن طبخ می شود و با دوچرخه به مشتریان تحویل داده می شود. Ghost Kitchens در ایالات متحده در سال 2007 ایجاد شد، پیتر شاتزبرگ با افتتاح اولین رستوران ارگانیک خود در نیویورک در مدت کوتاهی متوجه شد که توانایی بسیار بیشتری برای موفقیت در تحویل غذا نسبت به رستوران ثابت دارد. در سال 2013، او اولین آشپزخانه ارواح خود را راه اندازی کرد، یک مفهوم کاملاً جدید رستوران، او به یک ستاره تیرانداز و پیشگام در صنعت تبدیل شد. به ویژه در ایالات متحده، رستوران های مجازی اکنون یک تجارت میلیارد دلاری هستند. Ghost Kitchens یک تجارت پررونق است که همچنان در سطح جهانی گسترش می یابد.

علاوه بر Ghost Kitchens، تعداد زیادی رستوران کلاسیک در پلتفرم‌های سفارش آنلاین خدمات تحویل، فهرست شده‌اند که نمایندگان غالب آنها در اتریش و آلمان عبارتند از: Lieferservice.at، Lieferando، Foodora، Deliveroo و Pizza.de.

یکی از این بازار جهانی Just Eat است، یک بازار سفارش آنلاین مستقر در لندن با بیش از 250000 رستوران و 26 میلیون مشتری، نه فقط در بریتانیا بلکه در ایالات متحده، GrubHub یک سرویس تحویل پیشرو است. این پلتفرم آنلاین بیش از 280000 رستوران را در خود جای داده است که به نوبه خود در بیش از 4000 شهر ایالات متحده واقع شده اند. بیش از 745000 سفارش در روز پردازش می شود. در مقالات بعدی با ما همراه باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *