1. خانه
  2. /
  3. مقالات
  4. /
  5. تجهیزات آشپزخانه صنعتی

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

نکات ضروری در خرید تجهیزات آشپزخانه

در ادامه مقاله قبل در این مقاله به بررسی سایر نکاتی که در خرید تجهیزات آشپزخانه به آن نیاز داریم، می پردازیم.

سهولت در استفاده و تمیز کردن: با نمایندگان فروش صحبت کنید و سعی کنید تجهیزات را در حال کار ببینید تا تعیین کنید آیا استفاده از آن روزانه آسان است. ارگونومی، سهولت در باز و بسته شدن درها، گزینه های ذخیره سازی و هرگونه ویژگی تکنولوژیکی را در نظر بگیرید که می تواند مفید باشد یا کار با آن دشوار است. در مورد تمیز کردن، کمی وقت بگذارید تا نحوه تمیز کردن تجهیزات روزانه، هفتگی و ماهانه را مرور کنید تا بتوانید به طور موثر کارهای جانبی را برای کارمندان برنامه ریزی کنید. تجهیزات ساخته شده از فولاد ضد زنگ آسان نگهداری می شوند و احتمال پناه دادن به باکتری های خطرناک را کاهش می دهند.

انتخاب تامین کننده مناسب: انتخاب صحیح و مناسب تأمین کننده تجهیزات آشپزخانه رستوران به اطمینان شما از دریافت تجهیزات با کیفیتی که می توانید روی آنها حساب کنید، بسیار کمک می کند. تأمین کنندگان به شما در انتخاب تجهیزات درست کمک می کنند. علاوه بر این، حتماً در مورد راهنما در نصب و همچنین سیاست های مربوط به خدمات تعمیر و نگهداری برای زمانی که تجهیزات شما به سرویس نیاز دارند، سوال نمایید.

استخدام برنامه ریز آشپزخانه رستورانبه خصوص اگر در حال ساخت یک رستوران جدید هستید یا آشپزخانه را کاملاً نوسازی می کنید، استخدام یک برنامه ریز آشپزخانه رستوران حرفه ای می تواند کمک بزرگی در تشخیص نوع تجهیزات آشپزخانه رستوران شما باشد. یک برنامه ریز آشپزخانه رستوران در مورد ایده و منوی شما با شما صحبت می کند، سپس به شما برای طراحی آشپزخانه ای کمک می کند که برای فضای شما و غذایی که می پزید منطقی باشد. آنها همچنین می توانند شما را از خرید وسایل آشپزخانه ای که نیازی به آنها ندارید منصرف کنند و باعث صرفه جویی در هزینه های شما شوند.

بررسی گزینه لیزینگ: افتتاح یک رستوران پرهزینه است و خرید تجهیزات آشپزخانه رستوران از این قاعده مستثنی نیست. لیزینگ تجهیزات رستوران می تواند گزینه خوبی باشد. لیزینگ به شما امکان می دهد ماهیانه هزینه اجاره تجهیزات رستوران خود را پرداخت کنید و برای برخی دیگر از هزینه های خود صرفه جویی کنید. از مزایای اجاره تجهیزات آشپزخانه رستوران فرصت استرداد تجهیزات در پایان مدت اجاره است. اگر تجارت در حال رونق گرفتن است بسته به شرایط اجاره و اعتبار شما احتمالاً گزینه خرید نیز دارید. نکات منفی احتمالی این است که همه تجهیزات و لوازم واجد شرایط لیزینگ نیستند، مانند ظروف تخت و لوازم تمیز کردن. همچنین ممکن است مجبور شوید با نرخ بهره بالا و هزینه های فسخ زودرس روبرو شوید. که البته در کشور ما ایران این گزینه نه از جانب تامین کننده و نه از جانب مصرف کننده تجهیزات چندان مورد استقبال قرار نمی گیرد.

در مقالات بعدی با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *